Geschiedenis

Bus 6888 is in 1972 door Den Oudsten op een Daf chassis gebouwd. Het type is om precies te zijn als volgt: Den Oudsten - Daf MB 200 DKDL 600. Na 14 jaar als lijnbus gereden te hebben, werd de bus in 1986 afgevoerd naar het CAB in Utrecht (in die tijd gingen alle oude bussen daarheen).

Men was bij het CAB op zoek naar een bus om deze om te bouwen naar rijdend instructie-lokaal.Natuurlijk stonden er meer oude bussen. Na intensief onderzoek heeft men voor de 6888 gekozen vanwege zijn goede staat van onderhoud.

Desondanks heeft het CAB de bus bijna helemaal uit elkaar gehaald en in nieuwstaat gebracht. Hierbij is de bus voorzien van een volledig vlakke vloer en is hij ingericht met 3 grote tafels en tal van gestabiliseerde stopcontacten. De achterdeur is er uit gehaald en op die plaats is een energiecentrum gemonteerd. Daarnaast is de bus voorzien van een kachel en externe stoomvoorzieningen.



Klik op het plaatje voor de grote foto
Vanaf 1986 is de bus gebruikt als rijdend instructielokaal. Vele NZH medewerkers hebben cursussen in de bus gevolgd. Uiteraard is de bus zeer goed onderhouden en binnen gestald. Bij de overgang van de NZH naar connexxion raakte de bus overcompleet. Hoewel de bus nog steeds in tip top conditie verkeerde, besloot men in 2000 om de bus te verkopen. Er was binnen connexxion weinig werk meer voor de 6888.

Voor het bestuur van de Stichting Museumbus MB 200 was dit een buitenkansje. Het komt immers weinig voor dat bussen in deze goede staat verkocht worden. Het duurde dan ook niet lang om de beslissing te nemen.

 
     
 

Beschrijving

De bus is uiterst geschikt als mobiel instructielokaal, demonstratieruimte (zoek uw klant op met uw product), mobiel kantoor etc. Naast de kachel en de gestabiliseerde stopcontacten is eventueel een aggregaat beschikbaar, zodat u overal kunt werken.
Ook is de bus voorzien van getinte ramen, goede binnen-verlichting en rolgordijnen. Verder is de bus voorzien van 8 gestoffeerde stoelen en 7 klapstoelen, die tijdens de rit uitstekend vast te zetten zijn. Verder is een radio en omroepinstallatie aanwezig.

De bus is goed afsluitbaar en zelfs voorzien van een afsluitbaar kastje. Eventueel zijn computers en draadloze internetverbindingen via onze relaties voordelig te huur. In de bus kunnen 2 passagiers veilig meerijden.

De indeling van de 6888 is flexibel aan te passen; er kunnen gemakkelijk 3 grote tafels geplaatst worden. Indien u dat wenst is de bus uitstekend te bestickeren, zodat uw bedrijf of product nóg meer de aandacht krijgt. Wij hebben goede contacten met een bedrijf dat dit deskundig en voordelig voor u kan verzorgen.

De 6888 wordt geëxploiteerd om de restauratie van museumbus 6662 te bekostigen en eventueel later de ombouw / terugbouw van de 6888 naar lijnbus financieel mogelijk te maken.

 
     
 

Status

Het Kennisplatform verkeer en vervoer maakt tot eind juni 2005 gebruik van
de 6888. Ze zoeken hun klanten op met een tournee door Nederland. Met de
als informatiebus ingerichte 6888 bezoekt het KpVV overheden,
koepelorganisaties en andere belanghebbenden. Ze vertellen wat het KpVV te
bieden heeft. Ook gaan ze met overheden in discussie over thema’s die in
de regio op het gebied van verkeer en vervoer spelen. Het KpVV benut een
unieke kans om nader met de doelgroep kennis te maken en te vertellen
waarvoor zij het KpVV nodig hebben.

Meer informatie vindt u op www.kpvv.nl

   
 
 
  Klik op de plaatjes voor de grote foto's  
 

Huurmogelijkheden

Wilt u naar uw klanten toe? Wit u dit efficiënt doen? Doe dit dan met de
6888! Meer weten? Mail snel naar info@busmuseum.nl. U ontvangt binnen 24
uur een berichtje van ons retour. We denken graag met u mee!

 
     
 

Foto's

Klik op de plaatjes voor de grote foto's
 

 


Ga naar: MB200 homepage | busmuseum.nl homepage | SVA homepage | OV markt